درمان کولیت و کرون

درمان کولیت و کرون


انگور دارای ویتامین های «آ»، «ب» و «ث» است همچنین مقداری منیزیم ، کلسیم،آهن ، فسفر و پتاسیم دارد.انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده ،اگر انگور را  _ از صبح تا ظهر_خالی میل کنید ، لاغر کننده است ؛ و اگر آن را همراه غذا بخورید چاق کننده است .یکی از خواص انگور  صاف کنندگی و  تولید خون است.انگور قند خون را نیز تنظیم می کند.انگور از میوه های ضد سرطانی شناخته شده است و این به علت ویژگی ضد عفونی کنندگی آن است .افرادی که در دوران نقاهت بیماری به سر می برند و یا ضعف عمومی بدن دارند  سعی کنند بیشتر از انگور استفاده کنند ؛زیرا انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می کند . انگور برای سلامت قلب و ریه ها وکلیه ها مفید است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی ،ملین و مدور است   و برای مبتلایان به اوره خون مناسب وسازگار است . گفتنی است یبوست (که عوارض آن بی اشتهایی و نفخ وسر درد وتشنگی مفرط و بوی بد دهان است)با خوردن آب انگور تازه بر طرف می شود.

انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده ،اگر انگور را  _ از صبح تا ظهر_خالی میل کنید ، لاغر کننده است ؛ و اگر آن را همراه غذا بخورید چاق کننده است .

  آب انگور در درمان بیماریهای اسهال خونی ، سیاه سرفه، یبوست ، ورم کولیت، و ضعف روده ها،گاز ونفخ روده ها،سوزاک ، کم خونی  سوء هاضمه رمزمن ،ورم معده ، امراض عصبی و روانی،نقرس ، تبخال، برونشیت ، امراض قلبی ، کیسه صفرا ، بیماریهای کلیه ،مؤ ثر است .آب انگور هضمش اسان است ویکی از  عناصر پیش هضم است ، زیرا قند انگور یکی از عناصر تشکیل دهنده خون طبیعی است .آب انگور از نظر کالری خیلی قوی است یعنی حرارت بخش است .آب انگور دارای مقدار زیادی از مواد معدنی است  و بر عکس قند سفید تصفیه شده  که اگر زیاد مصرف شود موجب کمبود مواد معدنی در بدن ما می گردد،قند آب انگور برای بدن ما مواد معدنی لازم را تهیه می کند. آب انگور تازه دارای مواد تخمیری لازم برای خوب کار کردن بدن ماست.

هشدار:توجه داشته باشید وقتی انگور میل می کنید ، بعد از آن آب سرد  ننوشید و یا میوه های خشک(مانند برگ هلو ) را با انگور و آب میل نکنید  ؛زیرا دچار دل درد می شوید.

 

برگ درخت انگور، برای زکام و عفونت‌های روده، ضد‌عفونی‌کننده گران‌بهایی است.

 برای این کار می‌توان 4 گرم برگ خشک درخت انگور را در یک لیوان آب‌جوش دم کرده و 2 تا 3 فنجان در روز نوشید.

مریم مرادیان نیری – کارشناس علوم تغذیه- درخصوص خواص برگ مو می‌گوید: برگ مو دارای ساکاروز، لوولز(Levulose)، اینوزیت(Inosite)، کوئرستین، کاروتن، اجسام تانیک، بتائین، تارتاریک اسید، مالیک اسید، اسکوربیک اسید، پتاسیم، آهن و سیلیکون است.

* برگ مو قابض است.
* دم کرده برگ‌های جوان مو، اسهال خونی را برطرف می‌کند.
* برای خونریزی‌ها مفید است.
* در رفع نقرس و زردی مؤثر است.
* استفراغ را برطرف می‌کند.
* در رفع اختلالات گردش خون(مربوط به دوران بلوغ و یائسگی) مؤثر است.
* هنگامی که پوست صورت قرمز و ملتهب است، خوردن دم کرده برگ مو مفید است.

* گرد برگ‌های جوان و خشک شده مو، در رفع خونریزی‌های بینی و رحم مؤثر است.
* از دم کرده برگ مو می‌توان برای شست‌وشوی چشم در ورم ملتحمه استفاده کرد.
* دم کرده برگ مو برای رفع واریس مفید است.
* برگ درخت انگور، برونشیت‌های مزمن را معالجه می‌کند.
* برگ مو اشتها‌آور، مقوّی، ضد‌اسهال، ادرارآور و ... است.

* برگ مو به دو طریق ذیل در معالجه اسهال، اسهال خونی، استفراغ، زخم معده و خونریزی معده مفید است:

الف- 30 گرم برگ جوان مو را به‌صورت تازه یا خشک کرده در یک لیتر آب بجوشانید و پس از صاف کردن، مانند چای روزی یک تا 3  استکان بنوشید.

ب- گرد برگ‌های جوان و خشک کرده مو را روزانه به مقدار 4 تا 5 گرم با عسل یا شربت قند مخلوط کرده و مصرف کنید.

* جوشانده برگ مو به‌صورت فوق، حافظ جنین است و از سقط آن جلوگیری می‌کند.

* استفاده از گرد نرم برگ مو به‌طور موضعی، خونریزی را بند می‌آورد.

* جوشانده برگ مو، سرمازدگی دست و پا را درمان می‌کند. برای برطرف کردن سرمازدگی دست و پا، جوشانده برگ مو را تهیه کرده و دست و پا را به‌مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.

* از پیچک‌های مو، در اثر کوبیدن و فشار، شیره‌ای استخراج می‌کنند که مصرف 30 تا 60 گرم آن در روز، خونریزی‌های داخلی مانند اسهال خونی، اخلاط خونی، خونریزی رحمی و بواسیر را درمان می‌کند.

* شاخه‌های تازه و نازک مو، تمامی خواص برگ مو را دارند و حتی بهتر از آن  هستند.

* شاخه تازه مو، بواسیر را درمان می‌کند. برای این کار باید خاکستر چوب برگ مو یا خاک اره چوب مو را ‌تمیز و در سرکه خمیر کرد.

* اگر خاکستر چوب مو را در سرکه حل کرده و در محل ورم غدد و گزش حشرات بمالید، آن را معالجه می‌کند.

محققان با آزمایش بر روی موش‌ها دریافتند مصرف انگور در کاهش اضطراب، فشار خون ناشی از عصبانیت و مشکلات روان شناختی موثر است.

به گزارش ایسنا پژوهشگران دانشگاه هوستون اظهار داشتند: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور در رفتار، یادگیری، عملکرد حافظه و فشار خون نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

بنابراین گزارش، اضطراب، نگرانی، مشکلات روان شناختی و فشار خون اختلالاتی پیچیده و متمایز هستند، با این وجود عوامل یکسانی در این مشکلات دخالت دارند. بعنوان مثال، از بین 40 میلیون آمریکایی که به اضطراب مبتلا هستند، یک چهارم آنان از فشار خون نیز رنج می‌برند.

اضطراب یکی از عواملی است که در یادگیری نقش دارد ولی تاکنون علتی برای این رابطه یافت نشده است.

پژوهشگران با کمک موش‌های آزمایشگاهی نقش استرس و رابطه آن با مشکلات روان شناختی و فشار خون ناشی از عصبانیت را مورد بررسی قرار دادند. محققان در این تحقیق دریافتند میزان استرس در موش‌هایی که به مدت دو هفته از انگور تغذیه می‌کردند کاهش و سطح یادگیری و حافظه آنها افزایش یافته است و همچنین در موش‌هایی که انگور در برنامه غذایی آنان وجود نداشت، افزایش فشار خون دیده شد.

دکتر ثمینه سلیم در این خصوص اظهار داشت: این تحقیق نقش مهم انگور را در سلامتی افراد نشان می‌دهد.

وی همچنین افزود: انگور به دلیل اینکه از آنتی‌اکسیدان غنی است خواص بیشماری داشته و باعث کاهش استرس و نگرانی در افراد می‌شود.

گروهی از متخصصان چشم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند خوردن انگور در طول عمر از بروز نابینایی دوران پیری جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا،‌ افراد سالخورده مستعد ابتلا به نوعی بیماری چشمی موسوم به تحلیل نقطه ماکولار چشم ناشی از افزایش سن هستند که از عوامل مهم نابینایی در این گروه سنی است.

دکتر سیلویا فین‌من، متخصص اصلی این مطالعه در دانشگاه فوردهام نیویورک دراین ‌باره خاطرنشان ساخت: افرادی که در طول عمر خود به خوردن انگور عادت دارند در سالهای پیری، کمتر در معرض نابینایی ناشی از تحلیل نقطه ماکولار چشم قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، فین‌من تصریح کرد: نابینایی ناشی از افزایش سن، حاصل آسیب اکسیدیته به بافت چشم است که به مرور زمان و با بالا رفتن سن بروز می‌کند. یک رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی در طول عمر مانند آنتی‌اکسیدانهای موجود در انگور به طور مستقیم برای سلول‌های رنگدانه‌ای اپی‌تلیوم شبکیه و در نتیجه برای سلامت و بهبود عملکرد شبکیه چشم موثر و سودمند است.

به گفته متخصصان تغذیه، انگور درعین حال میوه‌ای ضدعفونی کننده است و برای درمان بیماری‌هایی چون یبوست، عوارض روماتیسم، کم‌ خونی و پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. این میوه همچنین سرشار از پتاسیم است که برای برطرف کردن ضعف بدن بسیار مفید است و مصرف آن برای افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب توصیه می‌شود.

انگور برای حفظ سلامت قلب، ریه و کلیه‌ها موثر و به دلیل داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر است و موجب کاهش اوره خون می‌شود. دانه‌های خشک انگور صفرا و بلغم را دفع و به رفع حالت‌ خستگی کمک می‌کنند.

جزئیات این مطالعه در نشریه بیولوژی و طب رادیکال آزاد ارائه شده است.

یک متخصص داخلی گفت: انگور بهترین میوه برای کسانی است که می‌خواهند وزن خود را کم‌کنند، همچنین اسید اوریک انگور ، سنگ‌های صفراوی و مسمومیت‌های مزمن را از بدن پاک می‌کند.

سید علی ابوالحبیب متخصص داخلی و محقق طب اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: انگور بهترین میوه برای افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند. انگور بدن افراد را از اسید اوریک، سنگ‌های صفراوی و مسمومیت‌های مزمن پاک می‌کند.

وی گفت: مصرف آب‌غوره نیز برای افرادی که مبتلا به چاقی مفرط هستند، بسیار مفید است و افراد برای لاغر شدن می‌توانند جود وسر مصرف کنند و کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی بگیرند می‌توانند در رژیم غذایی خود سیب را با پوست مصرف کنند.

این متخصص داخلی اضافه کرد: کنگر فرنگی سبزی لاغر کننده‌ای است که افراد چاق می‌توانند هر روز از آن مصرف کنند همچنین برای لاغر شدن بهتر است صبح ناشتا آب لیموترش را با یک لیوان آب و مقداری عسل مصرف کنند. مصرف روزانه هویج خام نیز در لاغر کردن افراد چاق بسیار مفید است.

ابوالحبیب افزود: میزان اراده در افراد چاق بلغمی برای لاغر شدن بسیار کم است و همچنین میزان همکاری با پزشک نیز بسیار پایین است و اراده افراد چاق دموی مزاج در لاغر کردن نیز کم است و میزان همکاری این افراد با پزشک نیز در سطح پایین قرار دارد.

وی بیان داشت: افرادی که سوداوی مزاج هستند و به چاقی نیز مبتلا هستند، اراده و علاقه آنها برای لاغر شدن بسیار است و همکاری آنها با پزشک بسیار بالا است.

این متخصص داخلی اظهار داشت: تنها گروه علاقه‌مند و با اراده خوب برای درمان چاقی افراد سوداوی مزاج هستند و بعد از آن افراد صفراوی، سپس دموی مزاج‌ها و بالاخره ضعیف‌ترین اراده درمانی را گروه بلغمی‌ مزاج‌ها در درمان چاقی از خود نشان می‌دهند.

متخصصان تغذیه ترکیبی را در انگور شناسایی کرده‌اند که خواص آنتی اکسیدانی و اثرات مفید و مثبت دیگری برای بدن دارد.
به گزارش ایسنا، این متخصصان در آزمایشات جدید خود دریافته‌اند که این ترکیب موسوم به «رسویراترول» می‌تواند تاثیر سودمند نوعی هورمون چربی را در بدن افزایش دهد.

«رسویراترول» فعالیت هورمون «آدیپونکتین» را تحریک می‌کند. این هورمون از سلولهایی تولید می‌شود که چربی را می‌سازند و ذخیره می‌کنند. هورمون آدیپونکتین تاثیرات سودمند بسیاری روی مشکلات پزشکی ناشی از چاقی دارد.

به گزارش روزنامه یو اس ای تو دی، دکتر فنگ لیو، استاد داروشناسی و عضو انستیتو طول عمر و مطالعات سالمندی بارشاپ در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در این باره اظهار داشت: هم آدیپونکتین و هم رسویراترول هر دو نقش ضد چاقی، ضد مقاومت انسولینی و ضد پیری دارند.

دکتر لیو تصریح کرد: نتایج این مطالعات برای افراد چاق، مبتلایان به دیابت و سالمندان جالب توجه و مفید است.

همچنین این یافته اطلاعات مهمی را در زمینه تولید داروها و روش‌های درمانی جدید برای بهبود این قبیل مشکلات و بیماریها ارائه می‌کند.

جزئیات این آزمایشات در مجله «شیمی بیولوژی» منتشر شده است.

source : http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=17257&threadID=177802

http://www.hamshahrionline.ir/news-107409.aspx

http://www.hamshahrionline.ir/news-169315.aspx

http://www.hamshahrionline.ir/news-125444.aspx

http://www.hamshahrionline.ir/news-157212.aspx

http://www.hamshahrionline.ir/news-144904.aspx


نظرات شما عزیزان:

ali
ساعت21:25---24 خرداد 1391
غزل اسهال باشم خوبه یا اینایی که گفتی رو بخورم ؟؟پاسخ:منو تو این موقعیت قرار نده آقا علی D-:

ali
ساعت13:40---16 خرداد 1391
سلام

والا انگور كه در مورد من زياد جواب مثبت نداد. ما تو حياطمون داريم درخت انگور ( تا دلت بخواد) ولي هروقت كه من مي خورم اسهالم زياد مي شه
پاسخ:سلام،جالبه،ممنون که تجربه تون رو گفتین! شایدبرگ درختش مؤثر باشه واسه اسهال! دم کرده برگ‌های جوان مو، اسهال خونی را برطرف می‌کند. الف- 30 گرم برگ جوان مو را به‌صورت تازه یا خشک کرده در یک لیتر آب بجوشانید و پس از صاف کردن، مانند چای روزی یک تا 3 استکان بنوشید. یا: ب- گرد برگ‌های جوان و خشک کرده مو را روزانه به مقدار 4 تا 5 گرم با عسل یا شربت قند مخلوط کرده و مصرف کنید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: غزال ׀ تاریخ: 20 / 2 / 1391برچسب:خواص انگور,برگ درخت انگور,کاهش اضطراب با انگور,اسهال خونی,ضد‌اسهال,کولیت و انگور, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , colitis.crohn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com